יעד ראשון: סנט פטרסבורג, רוסיה

פוסט שנכתב במקור ב-21.10.2017 וזכה להתפרסם כעבור כמעט שנתיים, בזכות חברה ששאלה מה עם הבלוג (תודה מירב 💜), ובזכות השוונג שיש לי מלעבוד על המדריך של לוטן לנסטינג למשפחות מטיילות (כל הפרטים בקרוב!), ובזכות כל הכוכבים שהסתדרו בצורה המדויקת. זה פוסט חלקי, שנכתב לפני כמעט שנתיים, כי בעצם לא הפסקתי לכתוב, רק הפסקתי לכתוב מסודר, וכל הזמן הזה פירסמתי רק פוסטים יפים ושלמים. אז החלטתי לחזור אחורה בזמן, לאסוף את כל חלקיקי הפוסטים שנכתבו בתקופה הזאת ולא זכו להתפרסם, ופשוט לפרסם אותם as is. שזה משהו לא פשוט לפרפקציוניסטית, שנמצאת יותר זמן ברגרסיה מאשר בהחלמה… אבל החיים הם עכשיו ועוד קלישאות, וגם ככה אין שום סיכוי בעולם שאני חוזרת וכותבת על תקופות פרהיסטוריות. אז זה מה יש, done is better than perfect, כמו שניק היקר אומר לי פעמיים ביום לפחות.

21.10.2017

אז איפה היינו? בסנט פטרסבורג, רוסיה. הטיסה עברה בנעימים יחסית, עד כמה שטיסה של 4 שעות עם ילדים קטנים יכולה לעבור בנעימים. בשורה מאחורינו היו שני כיסאות ריקים, אז יכולנו לשחק עם סידורי הישיבה שלנו. זה היה ממש הצלה, כי מסתבר שילד בן כמעט שנתיים אמנם לא צריך מושב במטוס, וכך חוסך לנו מאות דולרים, אבל הוא בהחלט רוצה אחד, רצוי ליד החלון… אז טיפ קטן ממומחית טיסות שכמוני, תזמינו מושבים בקרבת השורות המועדפות, שאלה השורות הראשונות ושורות יציאת החירום במטוס, שעולות כסף ובדרך כלל יהיו בהן מושבים פנויים. כך תוכלו להתרווח, אם ירצה המזל. אז המזל שלנו רצה וזה היה נחמד מאוד. רק שימו לב שתינוקות לא יכולים לשבת בשורת היציאה, אז ניל דאג בעיקר לקפוץ ולא לשבת…

הטיסה הראשונה של המסע!

טסנו עם אירופלוט, שזו חברת תעופה רוסית סבבה לגמרי, אבל עשינו טעות ולא הזמנו ארוחות טבעוניות 3 ימים מראש בטלפון, שזו מסתבר ההנחיה, אז קיבלנו במקום ארוחות כשרות, שלפחות היו בהן לחמניות וחומוס. לטיסת ההמשך לבנגקוק כבר דאגנו להזמין מראש.

הנחיתה בסנט פטרסבורג הייתה מרגשת. כל המשפחה של ניק, 6 אנשים, חיכו לנו בשדה התעופה עם מעילים חמים לכולנו ורכבים עם כיסאות בטיחות לילדים. זה היה כל כך מקסים ומביך ולא מובן מאליו ומרגש ממש. בדרך לדירה שהם שכרו לנו במרכז העיר התפצלנו ואני נסעתי באוטו עם ניל (שנרדם מיד, תודה לאלה), אחותו של ניק מצד אבא שלו, דוד, דודה ובן דוד של ניק מצד אמא שלו, ואף אחד מהם לא מדבר אנגלית כמובן. טוב, אחותו אסיה מדברת קצת… זה היה מושלם בשבילי, כי הייתי עייפה אחרי הטיסה ומעצם העזיבה הגדולה והיציאה למסע. אז נסענו בשקט, ויכולתי להתרכז במחשבות שלי ובמראות העיר החדשה הזאת שהגעתי אליה לשבוע, עיר הולדתו של ניק.

ניל עם סבא סרגיי

סנט פטרסבורג היא מסוג הערים הגדולות ומלאות ההדר של פעם. הכל בה אדיר ומפואר ומרשים. המבנים מוארים, הנהר מנצנץ; הכל נראה קסום בלילה. הגענו לדירה המושלמת עם שני ילדים ישנים, שזה תמיד טוב ומשדרג את הקיום. כולם סחבו עבורנו את המזוודות הכבדות מנשוא שלנו ואנחנו סחבנו את הילדים הישנים 5 קומות ברגל! אולי הדירה רק כמעט מושלמת… הדירה היתה מרווחת מאוד; חדר שינה ענק עם מיטה זוגית, ספה נפתחת שמיד הצמדנו למיטה והמון שטח אחסון בדמות ארון גדול ושידה עצומה. מסדרון צר מוביל לשירותים, חדר אמבטיה ומטבח חמוד. הילדים עפו על האמבטיה! אמבטיה זה מאורע נדיר בחיינו מלאי המקלחות, והילדים דאגו לנצל אותה היטב.

עיר מלאת הדר ומזרקות

תיכננתי לכתוב באופן מפורט כל יום מה עשינו, כמו שנראה לי שבלוג מסע אמור להיות. אבל תוכניות לחוד וכל זה… הצלחתי לכתוב יום אחד בפירוט, שבועיים בנקודות כלליות של מה עשינו כל יום, ואחרי זה פרשתי בשיא! אבל בטוב לבי אני אשתף אתכם בניסיון החמוד שלי לכתוב בפירוט, בעיקר כדי שתראו שאתם לא מפסידים כלום מזה שזנחתי את העניין.

יום שני בסנט פטרסבורג: הבוקר קמנו כולנו קצת חולים והרבה עייפים, אז למרות שתיכננו לבלות את היום בפארק מים (מקורה, אל דאגה), ליום היו תוכניות אחרות וזרמנו לבוקר שקט בדירה, שנצ מבריא וטיול קצר בסביבה. אחר הצהריים הלכנו לאכול במסעדה הודית צמחונית מעבר לפינה. לשמחתי היא התבררה כמוצלחת מאוד! הקירבה לדירה, המרחב המאפשר, העיצוב המהמם והאוכל החביב תרמו לכך שזו הייתה המסעדה שאכלנו בה הכי הרבה.

המסעדה נקראת לאהור Lahore ויש בה מבחר גדול מאוד של מנות טבעוניות. יולי אכלה בעיקר צ'אפטי וקצת חומוסים מהמנה שלי. ניל אכל הכל מהכל. הזמנו סלט אבוקדו, מרק ירקות איורוודי, שתי מנות כרובית בסגנונות שונים, מנת תבשיל חומוסים, תה ג'ינג'ר שווה וכדורי משהו-לא-ידוע לקינוח. הכל עלה 140 שקל.

(כאן נקטעה הכתיבה שלי, אז אני משאירה אתכם עם עוד תמונות מהעיר…)

אוקטובר ברוסיה זה ממש קר!
תופסים קצת שמש באמצע רחוב
סתיו אמיתי עם עלים צבעוניים!